Gå til hovedinnholdet Gå til menyen

Om Egon

Egon er en rendyrket restaurantsuksess som har hovedkontor i Trondheim. Siden etableringen i 1984 har vi hatt en fantastisk vekst som vi er utrolig stolte av.

Egon som leietaker
/om-egon/egon-som-leietaker#
Immaterielle rettigheter
/om-egon/immaterielle-rettigheter#
Et kontantfritt reiseliv
/om-egon/et-kontantfritt-reiseliv

Vår filosofi

Et godt måltid i et hyggelig miljø – det er Egon. Siden starten på Nordstrand i 1984 har Egon servert venner, familier og reisende i vårt originale miljø med spennende dekor og innredning som sentrale elementer.

Lun atmosfære, hyggelig service og god mat – det er vår oppskrift på en god gjesteopplevelse.

Målet har alltid vært å skape et miljø hvor folk trives. Hvor det er lett å være seg selv, hvor alle føler seg hjemme og hvor du alltid finner noe du har lyst på.

Bredt utvalg

Dette er vi stolte av, og vi jobber hele tiden for å bli bedre. Vi har årlig ca. 40 tilbud om å etablere nye Egon restauranter i både inn- og utland, men vi velger å takke nei til de fleste da vi ikke ønsker å bli for store. Vårt mål er å ha et bredt utvalg av ulike restaurantkonsepter i nærheten av våre restauranter for å bygge et variert restauranttilbud for kundene.

Du vet hva du får

Våre gjester liker vårt konsept, maten og servicen. Vi er opptatt av å holde på konseptet og bruker ca. 25 - 30 millioner på å bygge opp en ny restaurant. Årlig bruker vi mye tid og ressurser på meny- og konseptutvikling for å tilfredsstille et bredt publikum over hele landet. Vi er kompromissløse på konseptet vårt - Egon skal ha akkurat samme konsept på alle restauranter.

Vi er også stolte av våre ansatte. Vi har engasjerte ansatte som står på hver eneste dag for å yte service til alle våre gjester. I bransjen er vi en av de med lavest sykefravær, laveste turnover på ansatte og lederteam. Dette er også en av suksesselementene for konseptet.

Gjesten

Å være gjest på Egon skal være en opplevelse og en avkobling fra hverdagen. Du skal kjenne at du er på restaurant gjennom service, mat og omgivelser. Alle skal føle seg hjemme hos oss!

Ærlighet i alle ledd

Vår policy er at vi både internt og eksternt skal opptre ærlig, rettferdig og korrekt. Dette er noe vi fokuserer sterkt på ovenfor alle våre ansatte, leverandører, samarbeidspartnere, myndigheter og ikke minst våre gjester. Vår åpenhetspolicy.

Vi skal gå foran som et forbilde og være en motvekt til det dårlige inntrykket mange har av restaurantbransjen. Derfor jobber vi tett med norske myndigheters kontroll av våre rutiner, generelle drift og regnskap. Vi er opptatt av å opprettholde våre høye standard på dette. Det har også ført til at vi i flere sammenhenger blir brukt som høringsinstans for myndighetene.

Åpningstider

Alle Egon skal i utgangspunktet ha åpent alle dager unntatt julaften og 1. juledag. Helligdager følger i hovedsak samme åpningstider som søndag. Kjøkkenet skal holde åpent like lenge som annonsert åpningstid.