Gå til hovedinnholdet Gå til menyen

Vilkår for bruk

Disse brukervilkårene utgjør en juridisk avtale mellom deg og Egon. Ved å fylle ut registreringsskjemaet eller bestille som "gjest" bekrefter du at du har lest, forstått og aksepterer å være bundet av disse brukervilkårene, at du er myndig og kan inngå en bindende avtale, samt at du har fullmakt til å forplikte deg til vilkårene personlig og/eller på vegne av virksomheten.

Bestilling

Du velger produkter på Egons nettside, som sender bestillingen til den angitte restauranten etter at du har valgt ønsket betalingsmetode. Bestillinger tas imot frem til 30 minutter før stengetid.

Alkohol

Det er ikke tillatt å bestille alkohol hvis du er under 18/20 år. Hvis alkohol er bestilt og du ikke oppfyller alderskravet, refunderes ikke pengene.

Betaling

Betaling kan gjøres på følgende måter:

  • Kreditt-/debetkort, støttet av betalingssystemet Netaxept fra Nets Danmark A/S. Nets bekrefter at Netaxept oppfyller sikkerhetskravene for betalingssystemer, for tiden PCI DSS (Payment Card Industry – Data Security Standard).
  • Direktebestillinger i restauranten betales ved bestilling, mens beløpet for fremtidige bestillinger reserveres på kortet til kjøkkenet begynner å tilberede maten.

Ingen kortinformasjon lagres på nettsiden. For mer informasjon, se Generelle vilkår for bruk av Netaxept.

Faktura

Brukere med spesialavtaler med Egon kan betale med faktura.

Pris og moms

Alle priser oppgis i lokal valuta og inkluderer moms, spesifisert på kvitteringen.

Transaksjonsgebyrer

Egon forbeholder seg retten til å kreve transaksjonsgebyrer på kortbetalinger i henhold til lokale lover og forskrifter.

Bestillingsbekreftelse

Når Egon har mottatt bekreftelse fra Nets Danmark A/S, sendes kvittering til gjestens registrerte e-postadresse.

Henting av bestilling ved TakeHome

Gyldig kvittering må vises ved henting. Egon holder bestillingen i 60 minutter etter valgt hentetid eller til restauranten stenger. Deretter kasseres bestillingen uten mulighet for refusjon.

Avbestilling

Det er mulig å avbestille frem til 120 minutter før valgt leveringstid eller 90 minutter før valgt hentetid. Avbestilling skjer ved å ringe den aktuelle restauranten.

Hvis bestillingen er betalt med kreditt-/debetkort, frigis det reserverte beløpet neste arbeidsdag.

Reklamasjon

Egon har forpliktet seg til å tilberede og levere bestillinger i henhold til brukervilkårene. Ved feil på bestillingen, kontakt den Egon-restauranten som er ansvarlig. Ha kvittering og bilde av problemet klart.

Egon er ikke ansvarlig for manglende eller forsinket oppfyllelse av forpliktelser dersom dette skyldes årsaker utenfor Egons rimelige kontroll (Force Majeure). Beløp tilbakebetales i henhold til avtalen mellom bank og kortutsteder.

Oppsigelse

Egon forbeholder seg retten til å avslutte brukerkontoer eller kansellere bestillinger som bryter vilkårene eller utføres i strid med god tro. Tilgangen til nettsiden kan stenges med eller uten varsel.

Endringer i brukervilkårene

Vilkårene kan endres når som helst. Sjekk siste oppdatering før ny bestilling. Hvis du ikke godtar endringene, bør du ikke bruke bestillingssiden.