Gå til hovedinnholdet Gå til menyen

Personvern og cookies

I EGON er vi opptatt av å ta godt vare på dine personopplysninger.

Som behandlingsansvarlig er vi ansvarlige for all innsamling og behandling av dine personopplysninger.

I denne personvernerklæringen gir vi deg informasjon om hvilke personopplysninger vi behandler, og for hvilke formål vi behandler dem, hvilke tredjeparter som er involvert, informasjon om dine rettigheter og ikke minst hvordan vi sikrer informasjonen vi har om deg.

På EGON har vi flere funksjoner hvor vi samler personopplysninger. De rettslige behandlingsgrunnlagene vi støtter oss til for innhenting av dine personopplysninger er nødvendigheten for å oppfylle en avtale (booking av bord) og ditt samtykke (nyhetsbrev og kontaktskjema), med mer.

All informasjon lagres på krypterte servere og blir kun behandlet av godkjente databehandlere.

De opplysningene vi samler på tvers av overnevnte funksjoner er navn, telefonnummer, epost, fødselsdato og allergier.

Du har rett til innsyn i egne personopplysninger og at uriktige, ufullstendige og/eller feilaktige opplysninger blir rettet, slettet eller supplert. Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev eller henvende deg til post@norrien.no for andre spørsmål vedrørende personopplysninger.

Ønsker du å få dine personopplysninger slettet, ber vi deg ta kontakt på venn@egon.no

1. Medlemskap i EgonVenn/ Generelle vilkår

1.1 Disse medlemsvilkårene gjelder for alle medlemmer fra og med 1.2.2025.

1.2 EgonVenn eies og administreres av  Norrein AS, org. nr. 917 377 529. Medlemskapet i EgonVenn er en avtale mellom medlem og Norrein AS.

1.3 Medlemskapet er personlig og er kun tilgjengelig for personer over 18 år. Medlemskapet, med sine fordeler, kan ikke benyttes av andre enn det enkelte medlem og kan heller ikke overføres til en annen person.

1.4 Medlemskapet bekreftes via sms og/eller e-post. Hvert medlem får et unikt medlemsnummer.

1.5 Medlemmet er selv ansvarlig for å opplyse og registrere at de er medlem ved bestilling for å ta del av bonuspoeng og fordeler.

1.6 Norrein AS forbeholder seg retten til å ekskludere et medlem fra medlemsprogrammet og ta bort poeng og/eller fordeler som er opptjent i EgonVenn ved medlemmers vesentlig mislighold av medlemsvilkårene. Som vesentlig mislighold regnes for eksempel misbruk av medlemskap, poeng og fordeler, kriminelle, uetiske eller umoralske handlinger og respektløs eller uønsket oppførsel mot restaurant, ansatte eller partnere. Eksemplene er ikke uttømmende.

1.7 Medlemmet er selv ansvarlig på forhånd å informere eventuell arbeidsgiver, og få dennes godkjennelse ved behov, når medlemmet regner med å tjene bonuspoeng og/eller fordeler basert på forbruk betalt av arbeidsgiver. Norrein AS kan ikke under noen omstendigheter holdes ansvarlig om medlemmet ikke informerer og/eller ikke får arbeidsgivers forhåndsgodkjennelse. . Medlemmer anbefales generelt å få arbeidsgivers godkjenning for bruk av bonuspoeng eller fordeler.

1.8 Dersom bonuspoeng eller fordeler som er opptjent i forbindelse med arbeid blir benyttet av medlemmet privat, kan bruken i visse jurisdiksjoner, som f.eks. i Sverige og Norge, ha skattemessige konsekvenser. Medlemmet har selv plikt til å informere arbeidsgiver og/eller relevante myndigheter om dette og betale alle gjeldende skatter og avgifter som følger av bruken. NorreinAS fraskriver seg ethvert ansvar for skatteplikter som påhviler medlemmet i denne forbindelse.

1.9 Norrein AS forbeholder seg retten til å avvikle medlemsprogrammet med seks månders varsel til medlemmene. Et slikt varsel kan formidles via e-post, tekstmelding eller publiseres på nettstedet.

1.10 I tilfelle av at medlemsprogrammet må avvikles grunnet forhold ved et lands lovgivning, en rettsavgjørelse eller grunnet forbud gitt av et lands myndigheter, er Norrein AS ikke ansvarlige for det tap en slik avvikling eventuelt måtte innebære for det enkelte medlem. Norrein AS vil, i den grad det er mulig, forsøke å gi det enkelte medlem en snarlig melding dersom forhold som er behandlet under dette punkt skulle inntreffe. Punkt 1.9 ovenfor gjelder ikke ved avvikling ifølge denne bestemmelsen.

1.11 Et medlem kan når som helst si opp sitt medlemskap gjennom app, eller på våre nettsider.

1.12 Dersom et medlem ikke opptjener poeng i løpet av 24måneder, har Egon rett til å si opp medlemskapet.

1.13 Et avsluttet medlemskap, uavhengig av årsak, innebærer at alle opptjente bonuspoeng eller fordeler fra EgonVenn slettes fra medlemmets konto. Medlemmet kan ikke lenger bruke opptjente bonuspoeng eller fordeler hos Egon.

1.14 Norrein AS forbeholder seg retten til å, uten forhåndsvarsel til hvert enkelt medlem, endre medlemsvilkårene. Slike endringer publiseres på hjemmesiden og trer i kraft 14 dager etter publisering på hjemmesiden om ikke annet angis. Medlemmet er selv ansvarlig for å holde seg oppdatert om eventuelle endringer i vilkårene.

1.15 Norrein AS vil, i de tilfeller endringer i medlemsvilkårene etter gjeldende lovgivning krever medlemmets samtykke eller aksept, be medlemmene om slikt samtykke eller aksept. For de medlemmer som ikke ønsker å samtykke til eller akseptere nye vilkår, forbeholder Norrein AS seg adgangen til å avslutte medlemskapet. Medlemmet står fritt til å si opp avtalen om medlemskap for det tilfellet at medlemmet ikke ønsker å være bundet av endrede vilkår.

1.16 Ved øsnke om å avslutte sitt medlamskap og slette sin data, ta kontakt på: venn@egon.no

 

2. Medlemskommunikasjon, samtykke og behandling av personopplysninger

2.1 Norrein AS samler inn, behandler, bruker og deler de personopplysningene som er nødvendige for at Norrein selv eller deltakende partnere og underleverandører skal kunne oppfylle avtalen for levering av medlemskapets innhold og tilby relevant tilbud og kommunikasjon. Nærmere informasjon om behandling av personoppgifter, formål, rettslig grunnlag, oversikt over underleverandører, krav tilinnsyn, rettelse eller sletting finner du i “Generelle betingelser og personvernerklæring".

2.2 Ved innmelding i medlemskapet vil medlemmet bli bedt om samtykke til å motta informasjon og tilbud fra Norrein AS om selskapets og deltakende partneres produkter. Medlemmet må samtykke til e-post, telefon, SMS og andre digitale kanaler for å kunne melde seg inn, deretter kan samtykke når som helst endres.

2.3 Medlemmer som har gitt samtykke kan, basert på tidligere kjøp, samt opplysninger medlemmet har oppgitt, motta informasjon og tilbud fra Norrein AS eller deltakende partnere. Dermed kan medlemskapet gi en bedre tjeneste til medlem som gir slikt samtykke, ved at denne vil få tilpasset informasjon.

2.4 Medlemmenes samtykke er frivillig og hele eller deler av samtykket kan når som helst trekkes tilbake. Samtykker kan enkelt administreres ved å logge på app eller hjemmesiden.

 

3. Bonuspoeng og fordeler

3.1 Som medlem hos EgonVenn tjener man poeng på kvalifiserende kjøp.

3.2 Norrein AS har rett til, uten varsel, å slette feilaktig registrerte/opptjente poeng og fordeler.

3.3 EgonVenn bonuspoeng er gyldige i maksimalt to år (24 måneder) fra den måneden de er opptjent. Deretter utløper bonuspoengene automatisk og kan ikke lenger benyttes. Ved bruk av bonuspoeng trekkes de eldste, gyldige poengene først.

3.6 Ved tilbakebetaling av kjøp, kansellering eller svindel, forbeholder Norrein AS seg retten til å trekke tilbake opptjente poeng knyttet til kjøpet.

 

4. Reklamasjon og ansvarsbegrensning

4.1 Norrein AS etterstreber at EgonVenn fungerer feilfritt og at bonuspoeng, fordeler og kommunikasjon blir korrekt registrert og distribuert. Dersom et medlem opplever feil eller mangler, må medlemmet kontakte kundeservice innen rimelig tid og senest innen 30 dager fra feilen oppstod.

4.2 Norrein AS forbeholder seg retten til å korrigere eventuelle feil i poengsaldo eller medlemsfordeler uten forvarsel.

4.3 Norrein AS er ikke ansvarlig for tekniske feil, systemsvikt eller andre forhold som hindrer medlemmets tilgang til eller bruk av EgonVenn, med mindre dette skyldes grov uaktsomhet eller forsett fra Norrein AS sin side.

4.4 Norrein AS er ikke ansvarlig for indirekte tap, herunder, men ikke begrenset til, tapt fortjeneste, tap av data eller andre økonomiske konsekvenser for medlemmet som følge av bruk eller manglende tilgang til EgonVenn.

4.5 Medlemmet er ansvarlig for å sikre at kontaktopplysninger er korrekte og oppdaterte. Norrein AS er ikke ansvarlig for tap av poeng eller fordeler som følge av feilaktige eller utdaterte opplysninger.

 

5. Overføring og endringer i medlemskapet

5.1 Norrein AS forbeholder seg retten til å overdra eller overføre EgonVenn-medlemsprogrammet til en tredjepart uten særskilt varsel til medlemmene, forutsatt at medlemmets rettigheter ikke svekkes vesentlig.

5.2 Norrein AS kan etter eget skjønn gjøre endringer i medlemsprogrammets innhold, inkludert, men ikke begrenset til, endringer i hvordan poeng opptjenes og brukes, samt justeringer i rabattordninger og andre fordeler.

5.3 Større endringer som påvirker medlemmenes rettigheter negativt, vil varsles minst 30 dager i forveien.

 

6. Tvisteløsning og gjeldende lovgivning

6.1 Disse medlemsvilkårene reguleres av og tolkes i samsvar med norsk lov.

6.2 Eventuelle tvister mellom Norrein AS og medlemmer som oppstår fra eller er relatert til EgonVenn eller disse medlemsvilkårene skal søkes løst ved forhandlinger.

6.3 Fører ikke forhandlingene frem kan hver av partene kreve at tvisten blir avgjort ved norske domstoler. Partene vedtar Trøndelag tingrett som verneting.

 

7. Force Majeure

7.1 Norrein AS er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av medlemsvilkårene som skyldes omstendigheter utenfor Norrein AS sin rimelige kontroll, inkludert, men ikke begrenset til, naturkatastrofer, pandemier, streik, lockout, krig, terrorhandlinger, myndighetspålagte restriksjoner eller tekniske feil i tredjeparts systemer.

7.2 I slike tilfeller kan Norrein AS midlertidig suspendere medlemsfordeler eller endre vilkårene uten ansvar for eventuelle tap medlemmet måtte påføres.