
Hvordan forbedre gjesteopplevelsen
Foodback - Hva tenker gjesten?
Av: Ståle Nøst
Bilder: Berre, Foodback
«We turn subjective experiences into actionable data, so you can turn that data into profit»
Hva gjesten synes om besøket er viktig
Kort sagt – Foodback er et gjestetilbakemeldingssystem hvor gjesten gir en tilbakemelding på sitt besøk i løpet av kun 20 sekunder.
Gjestenes tilbakemeldinger danner grunnlaget for at vi i Egon kan forbedre oss og lage enda bedre gjesteopplevelsen.
Egon tok i bruk dette etter en lengre tids utprøving i fullskala 1. september.
Egon har hver måned over 4 000 gjestetilbakemeldinger via Foodback

Fornøyde gjester kommer tilbake
Konseptet er enkelt. Du skanner en QR-kode med telefonen din når du er i restauranten. Her får du fem spørsmål hentet fra en spørsmålspool rundt 5 kategorier:
1. Overordnet inntrykk
2. Maten
3. Servicen
4. Atmosfæren
5. Restauranten
Svarene her legger seg i et dashboard hvor vi har en fantastisk totaloversikt både statistisk og historisk på hvordan gjestene oppfatter Egon hver dag.
Målet vårt er at vi på alle Egon skal klare å flytte scoren fra gjestene oppover gjennom å gripe fatt i dag gjestene er minst fornøyd med – da må jo gjestene bli enda mer fornøyd.
For mange starter arbeidsdagen i EGon med å gå inn å se utviklingen og tilbakemeldingene fra gjestene. "Er det noe vi kan ta tak i dag", "er trenden den samme" osv..
90% av de som har svart gir oss toppscore på besøket

Egon skal være best på gjesteopplevelse
Det er det vi jobber med alle i Norrein og Egon - gjesteopplevelser. Klarer vi å utvikle konsepter og forbedre gjesteopplevelsen gjennom mat, service og fantastisk atmosfære, har vi noen herlige år foran oss.
Vi gleder oss til å se resultatene av dette i tiden fremover!
Er du nysgjerrig på Foodback så kan du lese mer om dem her.